Over David Van Cauwenberghe

Deze auteur heeft nog geen informatie verstrekt.
So far David Van Cauwenberghe has created 152 blog entries.

Gezocht … Onze schat is verdwenen …

HELP! ONZE SCHAT IS VERDWENEN… GROTE ZOEKACTIE WORDT OP TOUW GEZET DRINGEND HULP NODIG VAN IEDEREEN! Heel weinig juffen en meesters – laat staan de kinderen – weten dat er op de zolder van de school een schatkist met waardevolle munten staat… STOND… want ramp o ramp, tijdens de kerstvakantie merkte juf Karlien dat de [...]

Door |2021-01-25T12:23:49+01:00januari 22nd, 2021|Geen categorie|0 Reacties

De werkgroep verkeer van De Wegwijzer zet in op verkeersveiligheid.

Door je aan de snelheidslimieten te houden, draag je bij aan een leefbare, maar vooral veilige buurt. Daar zijn 9 op de 10 Vlaamse autobestuurders van overtuigd. Maar ondanks dat de meeste mensen zich aan de snelheidslimiet willen houden, lijkt een beetje sneller rijden soms niet zo gevaarlijk. De snelheidslimieten zijn er natuurlijk niet zomaar. [...]

Door |2021-01-08T15:23:04+01:00januari 18th, 2021|Geen categorie|0 Reacties

Wo Labo in het 6de leerjaar

Wo Labo, oftewel leren door te doen   Gedurende een drietal weken werkten de kinderen een zelfgekozen thema uit. Er werd gekozen voor survival, games, koken en het lichtfestival. Elke groep werkte een eigen programma af en paste vele vaardigheden toe die dit schooljaar en de voorbije leerjaren geleerd werden. Overleggen en elkaars talenten ontdekken [...]

Door |2020-12-18T10:55:29+01:00december 18th, 2020|zesde leerjaar|Reacties uitgeschakeld voor Wo Labo in het 6de leerjaar

Van kortfilm naar een groepstoneeltje of poppenspel

We bekeken de kortfilm ‘flatlife’ van Jonas Geirnaert. We maakten kennis met het principe ‘kortfilm’ en absurde humor. In kleine groepjes bedenken we met behulp van een aantal tips personages die iets soortgelijks meemaken. We geven ons verhaal een verrassende wending. In ons verhaal bouwen we een ritmisch – en bewegingsmoment in. We gebruiken onze [...]

Door |2020-10-29T16:12:53+01:00oktober 29th, 2020|zesde leerjaar|Reacties uitgeschakeld voor Van kortfilm naar een groepstoneeltje of poppenspel

Projectwerking thema lichaam

Tijdens de lessen wereldoriëntatie bruiste het de afgelopen weken van de activiteit in het 6de leerjaar. Het thema lichaam is een zeer dankbaar onderwerp voor het toepassen van de reeds geleerde vaardigheden. Elk groepje verdeelde zelfstandig zijn taken, maakte een collage en koos originele presentatiemanieren. We leerden veel van elkaar en waren vaak verbaasd over [...]

Door |2020-10-26T08:18:45+01:00oktober 20th, 2020|Geen categorie, zesde leerjaar|Reacties uitgeschakeld voor Projectwerking thema lichaam

Leerrijke namiddag

Het 6de leerjaar koppelde vandaag het leerrijke aan het sportieve. Eerst werden we door enkele professionals gewezen op de gevaren van een dode hoek bij een vrachtwagen. Ook een brandweerman uit Gent leerde ons heel wat over het belang van een rookmelder. In een rookmobiel ervaarden we wat het is om in een kamer vol [...]

Door |2020-09-21T15:09:28+01:00september 21st, 2020|zesde leerjaar|Reacties uitgeschakeld voor Leerrijke namiddag

Strapdag, wat een succes!

Zonder twijfel één van de meest succesvolle edities van onze strapdag. Misschien werken veel mensen thuis en is het makkelijker voor de ouders om de strappende kinderen te begeleiden? Of is het misschien ons aanbod om jullie fiets te wassen dat aansloeg? De DJ van het 6de leerjaar zorgde op deze strapdag in elk geval [...]

Door |2020-09-18T12:04:00+01:00september 18th, 2020|Geen categorie|Reacties uitgeschakeld voor Strapdag, wat een succes!

Verkeersexamen voor het 6de leerjaar

In het 6de leerjaar leggen de kinderen een fietsexamen af. Dit examen kan gerust beschouwd worden als een bekroning van het verkeersonderwijs van de voorbije jaren. In de klas wordt het parcours met zijn valstrikken en gevaren besproken. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van filmopnames op het parcours. Op de dag zelf wordt er eerst een [...]

Door |2020-06-22T15:04:56+01:00juni 22nd, 2020|Geen categorie|Reacties uitgeschakeld voor Verkeersexamen voor het 6de leerjaar

Moderne vaardigheden

Moderne vaardigheden met SAS We leven in een eeuw waarin het razendsnel gaat en de digitalisering, kunstmatige intelligentie en robots sterk in opkomst zijn. Dit vraagt om andere vaardigheden die studenten en leerlingen zich eigen moeten maken zoals ICT-vaardigheden, Informatie-vaardigheden en digitaal denken (Computationeel denken). Robots en robot gerelateerde toepassingen zijn hiermee sterk verbonden. De robot [...]

Door |2020-03-12T13:57:12+01:00maart 12th, 2020|zesde leerjaar|Reacties uitgeschakeld voor Moderne vaardigheden

Leerkrachten

Leerkrachten e-mail